Thursday, December 9, 2010

Broga Hills.

hey thereeee. nak tau takkkk? hari tu kiteorg pergi jungle trekking kat Broga Hills. cantik gila tempat tuuu! org selalu naik kat sana sebab nak tengok matahari terbit di waktu pagi. hehe best takk? tengok dr atas bukit. layan koiitt! sooo kawan aku seorang ni ajak kami semua naik laaa bukit tuu. kami pergi hari selasa lepas, awal muharram tu. kiteorg bertolak kul 4 pagi (sebenarnya janji kul 3 tp ada perobelem so bertolak pukul 4). Broga hill tu kat Semenyih. rumah kwn aku yg bernama oyun ni. hrmmm tak lama laa perjalanan nak g sana kira kira 30 minit aje. sesampainya disana, huii sejukkk. banyakkkk gila org. ingt kan takde org. rupa rupa nya tempat mmg menjadi tarikan org ramai la. wahhh ayat aku. haha! lepas semua dah ready kiteorg pun naikk. naik bukit ni. jalan sempit, dgn gelap nya, yela awal pagi kan. nasib baik ada bawak 'lampu old school' kepunyaan azrena. hehe. semput jugak lah naik bukit tu. dah sampai kat satu checkpoint ni, aku dah lelah gila babi dah. berpeluh ni! ingat kan dah sampai dan dah cukup tinggi. padahal ada lagi yg lebih tinggi! kawan kawan aku ni apa lagi nak naik lagi lah kan. adventure katanya! hahah beberapa minit kemudian kami pun meneruskan perjalanan kami. naik naik naik berhenti lagi kat checkpoint yg kedua.. kat situ, aku dah rasa cm nak menangis dah. aku bermonolog, "tinggi gila aku nait, cmne nak turun?" hahahahah itu yg aku risau kan.nak turun balik memang penat laahh. aku pun tanya la kawan aku, "weh takde ke cabel car yg bawak kita turun?" aku dah penat nak turun ni. tp takpe laaaa, itu semua experience! bila lagi kau nak naik bukit tinggi tinggi camtu? haha kannn? then ada satu checkpoint ini dimana, aku arip n milie berhenti kejap sebab penat gila. uuiissshhh kalau korang tgok view diaaa, memang sumpah lawa! dgn angin sepoi sepoi bahasa nya. sejuk tak sejuk sngt la. masa tu dah terang sikit la. memang best gila!!! tenangggggg je aku duduk kat atas batu tu dgn arip. huhu


pemandangan dari Broga Hills. cantik tak?

cm relax je kan?

ni masa kami tenga rehat rehat kat atas batu. suweet takk? :D

:D

family! <3>

itu aje lah ceritera Broga Hills ni.masing masing balik bawak hadiah sendiri. milie paling banyak bawak hadiah antaranya, sakit bontot dan sakit kaki. pendek kata yg perempuan (mimi,milie,oyun) memang dpt hadiah la. pengalaman la aku naik bukit ni. happy sangat walaupun dah naik tinggi2 tp nak menangis, aku happy ok? last but not least, aku sayang semua yg ada dlm gambar ni termasuk la yg ambik gambar ni. itu aje bai

No comments:

Post a Comment